piątek, 24 stycznia 2014

Świeże soki!

HEJ

  Zamierzamy na naszym blogu pisać też na tematy związane ze zdrowym stylem życia.
By być FIT trzeba ćwiczyć oraz dobrze się odżywiać. Ważnym elementem diety jest spożywanie minimum 5 porcji warzyw lub owoców dziennie. Zazwyczaj dostarczamy je organizmowi w postaci sałatek lub surówek. Ciekawą alternatywą są świeże soki własnej roboty. I to właśnie o nich chciałabym co nieco napisać.
 Własnoręcznie wyciskane soki są zdrowe oraz szybkie i łatwe do przygotowania. Wystarczy mieć odpowiedni sprzęt, którego na rynku nie brakuje. Razem z Martą mamy sokowirówkę "JULITA" marki Zelmer (kosztowała około 150 zł). Jest mała, zgrabna i prosta w użyciu. Minusem jest to, że hałasuje podczas pracy oraz problem z dokładnym umyciem sita po zrobieniu soku. Pomimo kilku wad jesteśmy z niej zadowolone. Idealnie nadaję się dla 1 lub 2 fanów świeżych soków, z niewielkimi funduszami :).

  Poniżej zamieszczam kilka sprawdzonych przepisów na soki domowej roboty. 
(podane składniki wystarczają na 1 szklankę soku)
!Wszystkie warzywa trzeba umyć, obrać i pokroić przed zrobieniem soku! 
Smak napoju można wzmocnić poprzez dodanie soku z cytryny.


  • 1 średniej wielkości MARCHEWKA, 1 duże JABŁKO
  • 3 średniej wielkości JABŁKA (najlepsza odmiana- antonówki) +mięta
  • 3 MARCHEWKI
  • 1 mały BURAK, 1/2 średniej wielkości JABŁKA, 1 mała MARCHEWKA
  • 1 średniej wielkości  BURAK, 1 JABŁKO
  • 2 średnie MARCHEWKI, 2 BRZOSKWINIE +mięta
  • 2 JABŁKA, 1 średniej wielkości CZARNA RZEPA 
  • 1 mały BURAK, 1 duża MARCHEWKA, kawałek BROKUŁA 
  • sok (wyciskany ręcznie) z 1 POMARAŃCZY i CYTRYNY, kawałek BROKUŁA
SMACZNEGO!


Mój dzisiejszy sok z buraka.

O (piszę sama, bo M jest w Warszawie)

12 komentarzy:

  1. Widząc zdjęcie tego soku, aż mi się pić zachciało. :P W sumie to dobry pomysł na taki sok. Nie dość, że zdrowy, to pewnie jeszcze i dobry. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno kiedyś z tego skorzystam, jest to przydatne dla wielu osób. :)

    http://jestem-realna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie piszesz, wszystko jest spójne i dobrze się czyta. Widać że dużo pracy wkładasz w bloga i nie piszesz na siłę, z chęcią będę tu zaglądać. Na pewno już to wiesz, ale świetnie prowadzisz bloga! :)

    Zapraszam na mojego bloga, mam nadzieję, że również ci się spodoba. Będzie mi bardzo miło, kiedy go zaobserwujesz. :)

    dariaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis :) Masz genialnego bloga, taaak miło tu u Ciebie!
    Jeżeli spodoba Ci się mój blog - zaobserwuj, wtedy ja postaram się odwdzięczyć :)

    ✿✧☽♥☆ ONCEETHOUGHT.BLOGSPOT.COM ✿✧☽♥☆

    OdpowiedzUsuń
  5. Zostałaś/eś nominowana/y do Liebster Award! Szczegóły znajdują się tu: http://teletubisiowe.blogspot.com/2014/01/nominacja-do-liebster-award.html
    Pozdrawiam i gratuluję.
    W razie pytań czy wątpliwości proszę pisać w komentarzach pod postem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratujuję! Zostałeś/aś nominowany do LBA. Więcej informacji na blogu http://jestem-realna.blogspot.com/ Gratuluję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratulację!
    Otrzymujesz nominację do Liebster Adwards!
    Zapraszam po szczegóły:
    http://cytujemy.blogspot.com/2014/01/liebster-adwards-7.html
    Pozdrawiam,
    Ana.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawie napisany tekst, zachęca do zdrowego odżywiania :D
    http://mzmzycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Twój blog został mianowany do LBA.
    Więcej dowiesz się tutaj ja-i-moje-ploblemy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam soki ♥
    vickys-life1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Inspirujący blog, a desing zachęca jeszcze bardziej. Nominuję cię do LBA. Więcej informacjii u dołu tej notki
    http://moje-sos.blogspot.com/2014/01/rozdzia-15.html

    OdpowiedzUsuń